DKK 250,00

Undervisningskonference om bæredygtighed i gymnasieskolen

21.09.2016 kl. 09:30 Københavns Åbne Gymnasium, Valby
Køb billet

Billetsalget er slut

DKK 250,00

Nye deltagere skal købe en billet til 250 kr. Hvis du allerede har tilmeldt dig som detager, kan du tilmelde dig til to sessioner (én i hver runde).

Hvordan trækker vi grøn omstilling ind i klasseværelset og inspirerer elever til at blive globale medborgere?

Københavns Åbne Gymnasium inviterer sammen med Grønt Flag (Friluftrådet) og netværket Globale Gymnasier til inspirationskonference, der giver nye input til undervisning om bæredygtighed og FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling.

I løbet af formiddagen skal vi inspireres af konferencens to hovedtalere: Professor Steen Hildebrandt og journalist Jørgen Steen Nielsen.  Om eftermiddagen vil vi dykke ned i konkrete eksempler på undervisning.

Her vil der være mulighed for at deltage i to sessioner, hvor et bredt spektrum af fagpersoner vil dele deres erfaringer med undervisning for bæredygtig udvikling. Konferencen er for lærere og elever fra skolerne i Grønt Flag og Globale Gymnasier, men andre er også velkomne til at deltage.